Wednesday 4 January 2012

Tragedi berdarah

Tragedi berdarah
Oleh Alias Abd Rani
lias@hmetro.com.my


SEBAK...isteri ahli perniagaan (kiri) ditenteramkan kenalan, semalam.

SIBU: Empat sekeluarga termasuk dua kanak-kanak ditemui mati bergelimpangan di dapur dan bilik tidur dengan tiga daripada mereka pecah kepala dan ada kesan kelar di leher dalam kejadian pembunuhan kejam di sebuah rumah di Jalan RTM, di sini, semalam.
Tragedi berdarah di rumah teres dua tingkat didiami enam sekeluarga itu dikatakan berlaku ketika penghuninya baru bangun daripada tidur sebelum mereka dipercayai diserang beberapa individu tidak dikenali di dalam rumah itu, kira-kira jam 7.30 pagi.
Mangsa ialah ahli perniagaan, Ling Tong Hock, 36, dua anaknya, Amy Ling Zi Ju, 7, David Lung Chei Qi, 10, serta ibunya, Leong Nyuk Lan, 76.
Seorang lagi anak Tong Hock, Kelvin Ling Chei You, 8, turut diserang dan kini koma di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sibu, manakala isterinya, Li Xiao Lan, 28, dikatakan sempat menyelamatkan diri.

Wanita warga China itu dikatakan melarikan diri melalui tingkap belakang di tingkat dua rumah itu sebelum meniti bahagian penyambung rumah untuk meminta bantuan jiran.



Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

No comments:

Post a Comment