Wednesday 4 January 2012

Sufiah Yusof or Shilpa Lee Pelacur No 1 Malaysia

 
Jika korang tak kenal siapa Sufiah Yusof ni, biar aku perkenalkan serba sedikit latar belakang gadis ini. Sufiah Yusof suatu ketika dahulu pernah menggemparkan dunia apabila layak memasuki Universiti Oxford pada usia 13 tahun, dia merupakan seorang kanak-kanak pintar matematik sama seperti adik Adi Putra. Entah apa masalah yang membelenggu keluarga Sufiah ni ramai yang tak tahu, tapi selepas 3 tahun melanjutkan pelajaran di Universiti Oxford iaitu pada usia 15 tahun Sufiah pernah melarikan diri. Dia hilang begitu saja, sebelum di jumpai semula di sebuah cafe internet di Bournemouth. Seterusnya dia kembali ke Oxford untuk menyelesaikan pengajian matematik peringkat sarjananya. Pernah berkahwin pada tahun 2004 ketika berusia 19 tahun dengan seorang peguam pelatih, Jonathan Marshall, 24, tapi rumah tangganya hanya mampu bertahan selama 12 bulan saja. Bapanya Yusof Farooq berasal dari Pakistan, manakala ibunya Halimahton berasal dari Muar, Johor.Tetapi siapa Sufiah Yusof sekarang? Sufiah a.k.a Shilpa Lee (nama samaran) sekarang tidak sama seperti Sufiah 11 tahun dahulu, kini dia merupakan seorang pelacur murahan yang menawarkan khidmat seks dengan harga 130 pound (RM830) setiap kali melanggan khidmatnya. Ini merupakan satu kisah sedih bagi diri aku, dan seluruh umat Islam khususnya. Aku mengikuti perkembangan Sufiah ni sejak awal lagi, kerana kagum dengan kepandaiannya, lagi pun dia tua setahun je dari aku. Apa yang menjadi punca yang membuatkan Sufiah berubah menjadi sebegitu dengan bergelumang dalam lembah penghinaan?
Walaupun dia boleh menjadi seorang yang kaya raya dengan kebiksanaannya, tapi kenapa dia memilih jalan hina ini? Aku memang cukup sedih dengan berita mengenai Sufiah ni, adakah ibu bapa Sufiah yang bersalah dalam hal ni? Aku pun tak nak tuduh sebarangan, tapi pertama kali Sufiah melarikan diri dulu. Dia cakap, kehidupan yang dia alami bersama bapanya “seperti neraka”! Apa maksud Sufiah ni?


Untuk pengetahan korang, bapa Sufiah iaitu Yusoof Farooq merupakan seorang pesalah seks. Dia telah dihukum penjara selepas melakukan kesalahan serangan seksual ke atas dua gadis beruisa 15 tahun yang mengikuti tuisyen matematik di rumahnya. Adakah Sufiah juga adalah mangsa kerakusan seks bapanya sendiri? Adakah sejarah hitam lalu yang menyebabkan Sufiah jadi begini? Hanya Allah saja yang tahu.

No comments:

Post a Comment